Sunday, January 9, 2011

0
Comments

Susu Kambing : HiGOAT


"Utamakan Kesihatan Anda"

Anokganu nak kongsi dengan rakan-rakan berkenaan dengan satu produk keluaran HR Marketing Sdn Bhd iaitu susu kambing HiGOAT.Susu kambing merupakan susu kedua terbaik selepas susu ibu kita.Apa yang dapat diperkatakan tentang susu,kita sering membayangkan susu lembu,walhal susu kambing lebih tinggi manfaatnya dan khasiatnya jika dibandingkan dengan susu lembu.Dari proses penghadaman,susu kambing lebih mudah dihadam kerana molekul lemaknya lebih kecil.

Jika dilihat dari segi khasiatnya,susu kambing tidak kalah dengan susu lembu.Salah satu sebab kurangnya minat untuk mengamalkan minum susu ini adalah disalah tafsir ianya boleh menyebabkan darah tinggi dan "panas".Hakikatnya,susu kambing sebenarnya berfungsi mengstabilkan tekanan darah,jantung dan banyak lagi.

Berapa peratus kaum muslimin seluruh dunia tahu akan manfaat susu kambing?

Susu Kambing sebenarnya mengandungi kandungan gizi lengkap dan baik untuk kesihatan,ianya tidak mengandungi beta-lactoglobulin iaitu penyebab alahan yang memyebabkan asma,masalah penafasan.radang telinga,infeksi kulit dan gangguan saluran pencernaan.Susu Kambing mempunyai tindakbalas alkali yang memberi faedah pada mereka yang mempunyai masalah asid terlalu banyak dalam perut dengan cara menipiskan asid hidroklorik perut dan melindungi membran mucus di permukaan lapisan perut dari rosak.

Disebalik rahsia susu kambing kita dapat lihat pada sejarah yang dapat dibuktikan.

NABI ADAM : Bermulanya Human Civilization(tamadun manusia)Habil dan Qabil menternak kambing dan ianya merupakan ternakan pertama di dunia.

NABI IBRAHIM : Merupakan penternak kambing yang agong.Terdapat 12,000 ekor anjing yang menjaga kambing-kambingnya.Berlaku peristiwa sedekah(kambing) yang terbesar dalam sejarah Islam.

NABI ISA : Juga menternak kambing.Wujudnya Bani Israel-bangsa yahudi(satu bangsa yang dikenali cerdik).Mengamalkan minuman susu kambing hingga ke akhir ini.

NABI MUHAMMAS S.A.W : Di antara jenis minuman yang biasa diminum oleh Rasulullah SAW adalah susu kambing segar,yakni langsung diminum.Sesudah perah dari kambing(kisah Abdulullah bin Mas'yd pada masa remaja,menggembala kambing milik Uqbah Mu'aith) dipetik dari tulisan Dr.Indah Krissanti-Alhikmah.com

PERISTIWA ISRAK MIKRAJ : Nabi Muhammad SAW telah disediakan dengan tiga jenis minuman oleh Malaikat Jibrail iaitu Arak,Madu dan Susu.Baginda memilih susu(minuman terbaik dunia selepas susu ibu).

MAHATMA GANDHI : Tokoh sejarah India,juga minum segelas susu kambing setiap pagi dan malam sebagai amalan hariannya.Penganut agama Hindu mengamalkan ia,kerana meningkatkan daya ingatan,juga didalam amalan perubatan mereka.

PUTERI MAHARAJA CHINA : Puteri2 Maharaja China pada zaman dahulu juga mengamalkan minum susu kambing dan sering berendam di dalam susu untuk menjaga kecantikan mereka.

Manfaat/Kelebihan pada susu kambing ialah :
  • Kuatkan sistem imunisasi
  • Bersifat alkali
  • Tingkatkan daya kepekaan,tumpuan & ingatan
  • Lancarkan sistem penghadaman & usus
  • Membantu mengubati kanser,deman kuning,gastrik,ulser,asma(lelah),penyakit kulit,sukar tidur
  • Membantu merawat senggugut,darah tinggi,lemah jantung,kencing manis,batuk kering.gout
  • Imbangi gula dalam darah & kolestrol
  • Menguatkan jisim tubuh yang sihat(tulang,gigi,otot,sendi,kulit & tisu saraf)
  • Tidak sebabkan kahak
  • Memulihkan tenaga batin
  • Awet muda
Mudah - Cepat - Sihat

Untuk maklumat lanjut,boleh layari website HiGOAT


Untuk tatapan semua berkenaan susu kambing,lihat video ini....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment